Klachtenregeling
Uiteraard doe ik mijn uiterste best om goede kwaliteit van zorg te verlenen. Het kan gebeuren dat je om wat voor reden dan ook, een klacht hebt over mij als therapeut, mijn optreden of de sessies. Graag bespreek ik eerst de onvrede of de klacht samen met je. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wilt.
Laat de situatie dit niet toe of komen we er samen niet uit? Dan kun je gebruikmaken van een klachtenfunctionaris. Hier zijn voor jou geen kosten aan verbonden. Door op online klachtenformulier te klikken kom je bij het formulier om de klacht te omschrijven en een aantal vragen te beantwoorden. De klachtenfunctionaris kijkt met jou wat precies de klacht is, helpt je bij het formuleren van de klacht of onvrede en onderzoekt wat je precies wilt met de klacht. Bezien wordt of een driegesprek met de therapeut mogelijk is om de klacht op te lossen.
Wanneer dit uiteindelijk voor jou niet leidt tot het oplossen van de klacht of onvrede, dan bestaat de mogelijkheid om de klacht voor een oordeel voor te leggen aan de geschillencommissie van de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG).